Sommeren er over os og juni-nummeret er nu ved at blive trykt. Blandt indholdet kan nævnes anden del af Anders Bondes solide artikel om bilmærket Lloyd, der giver et indblik i historien om de 4-taktede modeller; deres historie og teknik. Anders Bonde er også kendt som konstruktør og designer af nogle af verdens bedste racerbiler (Aquila) – og så kan det jo forekomme en smule paradoksalt at han har sin kærlighed kastet på så relativt ydmyge køretøjer som en Opel Kadett fra 1938 og en lille Lloyd LP 400. Men fællesnævneren er der – nemlig glæden ved at arbejde med teknik der fungerer, nydelsen af god motorgang, kørsel med fornemmelse af de muligheder og grænser som ethvert køretøj byder på, uanset om vi taler teknik eller køregenskaber. Der er formål med det hele – og det allervigtigste formål er at det gør os glade i låget!
Lige så forskellige vi og vores køretøjer er, ligeså meget har vi til fælles! I det nye blad er der også omtale af en helt anden slags bil (altså end Lloyd), med Jens Røders gode artikel om hans Alvis Speed 25 fra 1937. (Her har jeg desværre for sent opdaget en fejl i min omtale på side 3, hvor jeg er kommet til at skrive 1939 i stedet for 1937 – redaktionen beklager).
Det er herligt at konstatere at igen har vi den helt store spændvidde – og igen har vi fællesnævnerne historie og teknik forenet i bladet. Dermed ikke være sagt at vi ikke drømmer om at gøre det endnu bredere – f.eks. med lidt mere stof om nyere klassiske biler.
Naturligvis har vi også det sædvanlige nyhedsstof i juninummeret – og som altid nye spørgsmål og svar på siderne med det gule spørgsmåltegn.
God fornøjelse med VT 588!